Då var midsommar över!

Ja, tänk vad man sitter o planerar och har sig bara för en dag egentligen som bara försvinner på en grisblink... =) Men kul är det!

Vi var ju efter många om och men till Grebbestad. Vi åkte tidigt på morgonen och kom fram vid 3 tiden, det tog sin tid men vi stannade många gånger och åkte en omväg till Strömstad först och kollade läget. Just då var det dött, kan nog bero på det där äckliga vädret....
Väl i Grebbestad så checkade vi in till hotellet, lr ja, det var ett jättefint hotellrum men utanför så var det mer som ett vandrarhem med gemensamt kök osv.
Micke träffade redan då massa karlskogabor som han kände igen  och som oxå skulle bo där.  Världens röj var det redan då när vi kom =).
Vi gick o la oss och vila i en halvtimma på rummet. Sen gjorde vi oss iordning och knäppte första ölen. Visst, det spöregnade heeela kvällen men det gjorde inte så mycket för kul hade vi! =)
Efter sillen och nubben så gick vi ner på bryggan och gick till ett ställe som heter Kajutan. Där var det livemusik och massa fulla folk. Vi svängde våra lurviga ett tag och tog några öl. Efter det traskade vi ner och tog ut pengar och gick sen till torget och köpte langos. Vilken KÖ! Usch...
 Vi la oss väl runt 4-5 på morgonen.
Jag kan säga såhär: Revigör, släng dig i väggen! Jag mådde nästan mer illa efter den kuren än om jag inte hade tagit nått alls. Usch och fy, dom vill bara ha pengar....

Dagen efter gick vi bakis på bryggan o kollade grejer och letade efter nån bra restaurang att äta på, ganska svårt när man är sugen på en viss sak.
Vi hamnade iaf på en liten mysig restaurang, som för övrigt var svindyr, dom tog 15 spänn för vattnet... =)
Och väntan på maten var lång, ca 40 min. Under den tiden hann det komma ett gäng fyllisar som placerades vid vårat bort pga brist på platser. Tjejen såg hur sliten ut som helst, hon hade nog inte sovit mycket den natten, bara druckit massa. Och JISSES vad hon stank sprit när hon skulle prata med mig! Jag höll ärligt talat på att kräkas rätt på henne. Dom gick tillslut, som tur var=). Vi fick gratis kaffe för mödan, jag som inte ens dricker det.

Vi åkte hem runt 5 tiden på eftermiddan. Gött att komma hem faktiskt, men jag gillar Grebbestad, vi ska åka dit fler gånger i sommar har vi bestämt.





Inte så många bilder men ändå =). Tack Ela för att du förklarade hur man gör =P!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0